Kontakt
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu
ul. Szkolna 1
84-150 Hel
58 675 06 83
Godziny Pracy Sekretariatu
Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
Przydatne linki
Misja
"Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć" - Kartezjusz.
Najważniejsze dla nas jest odkrywanie możliwości każdego ucznia i właściwe przygotowanie go do funkcjonowania we współczesnym świecie.
Zespół Szkół Ogólnokształcących
Odkrywa i rozwija możliwości każdego dziecka i uczniów oraz inspiruje ich do działań twórczych i własnego rozwoju.
Przygotowuje do życia i prawidłowego funkcjonowania młodego człowieka w świecie i społeczeństwie.
Kreuje postawy patriotyczne, wychowuje w duchu demokracji.
Promuje model zdrowego stylu życia.
Zapewnia bezpieczeństwo i przyjazne warunki do nauki, poprzez wprowadzanie zrozumiałych zasad, norm i reguł współżycia społecznego w szkole oraz ich konsekwentne przestrzeganie i egzekwowanie.
Współpracuje z rodzicami w procesie rozwoju dziecka i ucznia.
Wizja
Osiągamy ją poprzez:
Kształtowanie i rozwijanie naturalnych predyspozycji, talentów i zdolności dzieci i uczniów w ramach organizowanych zajęć edukacyjnych i pozalekcyjnych.
Rozbudzanie patriotyzmu, kultywowanie tradycji i czynny udział w wydarzeniach regionu i kraju.
Realizowanie Szkolnego Programu Profilaktyki, ogólnopolskich akcji profilaktycznych oraz wychowywanie do życia w trzeźwości, poszanowania zdrowia i sprawności fizycznej.
Zachęcanie do wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności do dalszego rozwijania własnych postaw społecznych np. udział w akcjach charytatywnych.
Stwarzanie przyjaznej, rodzinnej atmosfery w szkole.
Angażowanie rodziców do wspólnego i efektywnego uczestnictwa w procesie budowania systemu wartości u swoich dzieci.
Zatrudnianie kompetentnej kadry nauczycieli, podnoszących swoje kwalifikacje i pełniących funkcję wspierającą w wychowaniu, poprzez dawanie przykładu własną postawą — swoim zachowaniem.
Model absolwenta
Nasz absolwent:
Szanuje rodziców, nauczycieli i innych członków społeczeństwa.
Jest tolerancyjny, życzliwy, szanuje godność innych.
Kieruje się empatią i zasadami fair play.
Wierzy w siebie i swoje możliwości, jest wytrwały i samodzielny.
Odpowiada za swoje czyny.
Rozwija własne zainteresowania i umiejętności.
Potrafi komunikować się z innymi ludźmi i współdziałać w grupie.
Dba o własne zdrowie, jest świadomy zagrożeń, sprawny i aktywny fizycznie.
Czuje się odpowiedzialny za swoją przyszłość.
Potrafi właściwie zaplanować własną, dalszą drogę edukacji.
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W HELU NA LATA 2013/2022
Koncepcja pracy Zespołu Szkół Ogólnokształcących jest dokumentem, który stanowi podstawę do realizacji zadań na najbliższe lata. Jest otwarta na dokonywanie zmian i poprawek wynikających ze zmieniającej się sytuacji prawnej w oświacie oraz na wnioski zgłaszane przez nauczycieli pracujących w szkole i środowisko lokalne. Koncepcja pracy szkoły zakłada wspólne angażowanie się nauczycieli, uczniów, rodziców oraz podmiotów zewnętrznych w realizację określonych zadań.
Koncepcja pracy szkoły będzie monitorowana corocznie, na zakończenie roku szkolnego. Wnioski z przeprowadzanego monitoringu będą przedstawiane Radzie Pedagogicznej oraz Radzie Rodziców.
Główne cele:
- Dobra współpraca z rodzicami.
- Wychowanie człowieka kulturalnego, umiejącego zachować się w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
- Bezpieczna szkoła.
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli.
- Demokracja w szkole.
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
- Unowocześnianie bazy szkoły.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza Zespołu Szkół Ogólnokształcących oraz inna działalność statutowa szkoły.
1. Działalność dydaktyczna szkoły:
a) Oferta edukacyjna opiera się na podstawie programowej i jest wzbogacana dla potrzeb uczniów.
b) Szkoła zwiększa szanse edukacyjne uczniów poprzez koła zainteresowań, zajęcia przygotowujące uczniów do zewnętrznych sprawdzianów i egzaminów, zajęcia wyrównawcze, terapeutyczne i sportowe (w miarę możliwości finansowych szkoły).
c) Wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych są analizowane, a ich wnioski wdrażane (co roku).
d) W ramach ewaluacji wewnętrznej placówka analizuje wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych z zastosowaniem EWD – Edukacyjnej Wartości Dodanej (termin do uzgodnienia po ukazaniu się wyników).
e) Osiągnięcia uczniów monitoruje się i prezentuje na forum szkoły ( apele z wręczaniem nagród, strona internetowa, gabloty ścienne).
f) Szkoła organizuje zewnętrzne sprawdziany i egzaminy.
g) Szkoła organizuje spotkania z rodzicami w celu omówienia ocen i osiągnięć uczniów.
h) Szkoła wspiera działalność Samorządu Szkolnego.
i) Szkoła motywuje uczniów w procesie uczenia.
j) Postępy uczniów oceniane są zgodnie z WSO.
k) Zadaniem nauczycieli przedmiotów jest stworzenie kryteriów wymagań edukacyjnych na poszczególne oceny.
l) Nauczyciele współpracują w zespołach przedmiotowych i wychowawczych.
m) Placówka organizuje tzw. Dni Otwarte i organizuje wyjazdy uczniów do innych szkół.
n) Szkoła organizuje nauczanie języka kaszubskiego.
o) Jedną ze strategii jest promowanie szkoły i jej osiągnięć w lokalnych mediach, na stronie www., na spotkaniach z rodzicami, a także uroczystościach szkolnych.
p) W szkole przeprowadza się ewaluacje wewnętrzne na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego i priorytetów MEN i Kuratorium.
q) Prowadzi się działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie szkoły w celu osiągnięcia jeszcze lepszej jakości pracy.
r) Dbanie o sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne.
s) Ciągłe wzbogacanie bazy dydaktycznej szkoły (w miarę możliwości finansowych szkoły).
t) Modernizowanie pomieszczeń szkolnych.
u) Stały zakup lektur i książek do biblioteki ( w miarę możliwości finansowych szkoły).
v) Dydaktyczna praca biblioteki szkolnej.
w) Dydaktyczna praca pedagoga i psychologa szkolnego.
x) Udział nauczycieli w różnych formach doskonalenia zawodowego ( awans zawodowy, szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne).
2. Działalność wychowawcza i opiekuńcza szkoły:
a) Podejmowane są działania wychowawcze, opiekuńcze i profilaktyczne, mające na celu eliminować zagrożenia i wzmacniać asertywność uczniów i kształtować ich właściwe postawy.
b) Realizowane są programy wychowawcze i profilaktyczne.
c) Promowany jest zdrowy tryb życia poprzez coroczną organizację Tygodnia Profilaktycznego, poprzez spotkania z terapeutami, pogadanki wychowawcze, pokaz filmów profilaktycznych, przedstawień teatralnych, konkursy.
d) Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami z orzeczeniami i opiniami PPP.
e) Pedagog i psycholog szkolny realizuje swój roczny plan pracy.
f) Szkoła współpracuje z instytucjami i organizacjami, które wspierają pracę wychowawczą placówki; są to:
- Urząd Miasta w Helu,
- Zrzeszenie Kaszubsko – Pomorskie,
- MOPS w Helu,
- Pełnomocnik Burmistrza do rozwiązywania problemów alkoholowych,
- Komendą Policji w Juracie i Pucku,
- Parafią p.w. Bożego Ciała w Helu,
- PPP w Pucku,
- Muzeum Obrony Wybrzeża,
- Muzeum Rybołówstwa w Helu,
- Ochotniczą Strażą Pożarną w Helu,
- Szkołami noszącymi imię patrona Obrońców Helu,
- UKS „Delfin” w Jastarni.
g) Szkoła pielęgnuje u uczniów uczucia patriotyczne poprzez obchody Dnia Patrona Szkoły – Obrońców Helu (2 października), akademie i konkursy.
h) Uczniowie i nauczyciele dbają o miejsca pamięci, pomniki, gabloty historyczne.
i) Szkoła pogłębia patriotyczne uczucia względem „Małej Ojczyzny” poprzez rozwijanie zainteresowania językiem kaszubskim poprzez udział w konkursach recytatorskich, spotkania z twórcami kaszubskimi.
j) Szkoła podejmuje działania ekologiczne poprzez udział w konkursach, Dniach Ziemi itp.
k) Wychowawczą pracę wykonuje także bibliotekarz szkolny.
l) Szkoła organizuje wycieczki edukacyjne.
Wszystkie działania edukacyjne i wychowawcze szkoły mają na celu uzyskanie odpowiedniej sylwetki ucznia, który kończy naukę w Zespole Szkół Ogólnokształcących e Helu.
Nasz absolwent:
- Szanuje rodziców, nauczycieli i innych członków społeczeństwa.
- Jest tolerancyjny, życzliwy, szanuje godność innych.
- Kieruje się empatią i zasadami fair play.
- Wierzy w siebie i swoje możliwości, jest wytrwały i samodzielny.
- Odpowiada za swoje czyny.
- Rozwija własne zainteresowania i umiejętności.
- Potrafi komunikować się z innymi ludźmi i współdziałać w grupie.
- Dba o własne zdrowie, jest świadomy zagrożeń, sprawny i aktywny fizycznie.
- Czuje się odpowiedzialny za swoją przyszłość.
- Potrafi właściwie zaplanować własną, dalszą drogę edukacji.